Obstacle run jaaroverzicht 2014

Wat een jaar hebben we achter de rug qua obstacle runs! Meer runs, meer deelnemers, nieuwe obstakels en prachtige nieuwe locaties. In onze obstacle run van het jaar kun je de beste runs, obstakels en nieuwkomer zelf kiezen. Net als vorig jaar is het weer tijd voor een jaaroverzicht. We hebben contact opgenomen met de organisaties achter de runs en alle cijfers verzameld. De sport is weer hard gegroeid en we hebben een aantal interessante ontwikkelingen waargenomen. Zo daalde de gemiddelde prijs en afstand en is het percentage vrouwen gestegen. Ook zien we de blijvende populariteit van de mud runs. Verder hadden we ook afgelopen jaar wederom twee duidelijke pieken in het voorjaar en najaar waar veel runs in dezelfde maanden vielen. September was daarbij de meeste drukke maand met 15 evenementen.

Jaaroverzicht 2014 obstacle running in Nederland

De stand van zaken in de sport kun je hieronder in onze prachtige infographic zien. Een korte samenvatting vergeleken met een jaar geleden;

[checklist]
  • Het aantal runs steeg van 21 naar 77.
  • Het aantal deelnemers is meer dan verdubbeld en gaat richting 100.000 in 2014.
  • Het percentage vrouwen is gestegen van 31% naar 38%.
  • De gemiddelde leeftijd is nog steeds ongeveer 30 jaar oud.
  • De gemiddelde afstand daalde naar ongeveer 12 kilometer.
  • Met ongeveer 29 euro is het prijskaartje voor een gemiddelde run lager geworden.
[/checklist]

Vergeet ook niet te stemmen op de obstacle run van het jaar!

Jaaroverzicht OCR