Jaaroverzicht 2013 | Deel 2: Voorjaar

Afgelopen week brachten we deel één van ons jaaroverzicht, de prachtige infographic over de sport. Vandaag deel 2 uit ons jaaroverzicht, hierin gaan we in op het eerste deel van 2013, daar waar de eerste piek van het jaar lag.

Januari 2013

Over januari kunnen we kort zijn. Er gebeurde nog vrij weinig, behalve dat de eerste runs voor 2013 aangekondigd werden en dat Tough Mudder Duitsland definitief doorging.

Februari 2013

In februari gingen we verder met het aankondigen van nieuwe runs. Daarnaast was er natuurlijk veel aandacht voor Mud Masters welke hun tweede editie gingen organiseren in de volgende maand.

Maart 2013

De eerste obstacle run van het jaar vond plaats in maart, Mud Masters. Uiteraard waren we van de partij om hier een korte review over te schrijven. Hij beviel goed, maar we misten wat water en hoopten op een langere afstand dan 12 kilometer. Die gebeden zijn later dat jaar verhoord! De kalender werd ook steeds voller met nieuwe runs in het land. Een andere mijlpaal was natuurlijk dat ons Dutch Mud Men logo klaar was en bekend werd in maart. Vanaf toen zijn we steeds herkenbaarder geworden!

Tough Ten Miles

April 2014

April bood ons drie obstacle runs, drie MudRunFuns om precies te zijn. Na de zeer negatieve reacties die we op Facebook lazen over de editie in Zwolle zijn we zelf gaan kijken in Lansingerland. De conclusie was dat hij niet zwaar was, dat er zeker verbeterpunten zijn en dat het vooral om de fun draaide. Verder bleef de kalender groeien en waren we bij de opening van het eerste permanente obstakelparcours in Den Helder.

Mei 2014

Mei kunnen we beschrijven als stilte voor de storm! In juni zouden we voor het eerst een maand lang los gaan. We zijn ook begonnen de Belgische runs aan onze kalender toe te gaan voegen omdat er veel vraag naar was. Verder hadden we goed en slecht nieuws voor de echte fans. Het slechte nieuws was dat Tough Mudder niet naar Nederland kwam. Het goede nieuws was dat de Mud Masters Marathon bekend gemaakt werd via hun nieuwsbrief. Ten slotte kwamen er meer runs bij en werden er extra afstanden toegevoegd.

Autobanden obstacle run

Juni 2014

In juni werd het voor Obstakels.com tijd voor een vervolgstap. Het moment was daar om het groeiende aantal bezoekers van een modernere site te voorzien. Dus werd de oude lay-out ingeruild voor een splinternieuw redesign. Hier nog een screenshot uit de oude doos.

oude site

Juni was de drukste maand van het jaar qua obstacle runs. We hadden deze maand maar liefst zes runs in Nederland. We begonnen met de zeer positief geriewde Strong Viking Obstacle Run. Vervolgens kwam het eerste dubbele weekend. Op zaterdag waren we bij de Tough Ten Miles die leuk was, mooie obstakels bevatte en een goede organisatie had. De dag erna waren we bij de Army Urban Run, een mooie locatie waar je niet zomaar mag komen als burger, maar welke geen hele zware of uitdagende obstakels had. Vervolgens namen we een kijkje bij de Survival Challenge Zeewolde, een obstacle run met veel survival kenmerken; een pittige run met afwisselende obstakels. De maand werd wederom afgesloten met een dubbelslag. We begonnen met de eerste editie van Dirtkings; een mooie run met heel veel modder en professionele obstakels. De drukke maand werd afgesloten met de Ultimate City Challenge; een mooie runs om eens kennis te maken met obstacle running zonder direct door de modder te gaan.

Binnenkort deel 3 van ons jaaroverzicht. Vergeet in de tussentijd niet te stemmen op de obstaclerun van het jaar!

Obstacle Run van het Jaar